RUTINER FÖR RETURER AV VAROR

Avbeställning

Om du önskar att avbeställa en vara. Var vänlig kontakta oss skriftligen via e-mail eller ring oss!

Avbeställning kan göras om du har ångrat beställningen.

Reklamation

Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det,

meddela beautyboost.se skriftligen eller muntligen om felet. BEAUTY BOOST

kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Om du vill ångra köpet så returnerar du varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det du har betalat för varan, inklusive fraktkostnader.

Returfrakten

Returfrakten betalas av konsumenten om denne har ångrat köp, men om fel uppstod på beställd vara vid frakt, returfrakten bekostas av BEAUTY BOOST För utförlig information se retursedeln (som eventuellt bifogats försändelsen).

Garanti

Garantin ger kunden rättigheter utöver rätten till reklamation som kunden har via

Konsumentköplagen.

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva upp köpet vid försening om denne inte godkänner en ny leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 0–7 dagar i Sverige.

Genom att genomföra köp via BEAUTY BOOST godkänner du dessa köpevillkor.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

 

**Det kostnadsfria fraktbeloppet är exklusive eventuella rabatter.

***Alla produkter du beställer i BEAUTY BOOSTs onlinebutik kommer att skickas till dig via DHL för säker och snabb leverans direkt till din dörr. Leveranstiderna som visas ovan är genomsnittliga arbetsdagar. Vi kan dock inte garantera leveranstider, detta är standardgenomsnittstider med reservation för variationer. Om du vill kontrollera status för din leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@beautyboost.se. men vi brukar alltid meddela spårninsnummer samt vi följer leveransprocessen för att säkerställa oss att du får din order. Vi hjälper dig gärna och vill gärna få din feedback!

We have a 30-day return policy, which means you have 30 days after receiving your item to request a return.


To be eligible for a return, your item must be in the same condition that you received it, unworn or unused, with tags, and in its original packaging. You’ll also need the receipt or proof of purchase.

To start a return, you can contact us at info@beautyboost.se.com If your return is accepted, we’ll send you a return shipping label, as well as instructions on how and where to send your package. Items sent back to us without first requesting a return will not be accepted.


You can always contact us for any return question at info@beautyboost.se

Damages and issues

Please inspect your order upon reception and contact us immediately if the item is defective, damaged or if you receive the wrong item, so that we can evaluate the issue and make it right.

Exceptions / non-returnable items
Certain types of items cannot be returned, like perishable goods (such as food, flowers, or plants), custom products (such as special orders or personalized items), and personal care goods (such as beauty products). We also do not accept returns for hazardous materials, flammable liquids, or gases. Please get in touch if you have questions or concerns about your specific item.

Unfortunately, we cannot accept returns on sale items or gift cards.

Exchanges
The fastest way to ensure you get what you want is to return the item you have, and once the return is accepted, make a separate purchase for the new item.

Refunds
We will notify you once we’ve received and inspected your return, and let you know if the refund was approved or not. If approved, you’ll be automatically refunded on your original payment method. Please remember it can take some time for your bank or credit card company to process and post the refund too.